Loading...

自责

小酒窝 - 林俊杰,蔡卓妍

这,我从来都没有要求任何你给不到我的东西。
这,我从来都没有要求过任何你办不到的事情。
这,我根本没有咄咄逼人。
天真的我,一直都在渴求着一段美好的爱情故事。
也许,我真的太无知了。

我真的很需要一个可靠的人, 陪伴着我度过身活的点点滴滴。
但感觉上,我就一步一步地向前迈进,你却在途中停滞了脚步。
当我累了,想休息了,想要原本身旁的你让我擦汗,想要靠在你结实的肩膀上,转了身体,却不见了你。人呢?
可我也停下了,耐心等待着你的归来。
我也不断的找理由,提你说好话,更曾认为你到别处去替我买水来了。
等呀等,人也少了,美丽的晚霞也出现了,把整个天空点缀得缤纷无比,你却依然无影无踪。
我也就从此没见过了你。

无缘无故,真的很想痛苦一场,真的很希望你在我坠弱时从次出现,把我从山崖救了回来。
真的在期盼着你从我身后紧紧地把我搂着,嘴里不断的安慰着我,并答应我你不会再把我弃下。
为什么你就从来都不体会一下我呢?难度真的是这样高吗?

但我并没有全怪在你身上。
无奈的同时,我更感到自责。
全都怪我当时过于冲动,没三思而后行,造成了今时的惨剧。
我也为了这,哭成了泪人,但也挽不回曾经的过错。
我不断地想,如果当时我忍气吞声,也许也还可以维持原本无暇的感情,也许也就没有今天的尴尬。
我失去了对你的安全感,也不知道你心上是否还有丝毫对我的爱。
总怕你有一天真的离开了。总怕一直以来都是纯真的我一厢情愿。
总怕我根本从开始,一直在犯错。
你是否再责怪着我?是否还在犹豫着这段感情?是否在怨恨着我?

真怀念从前的我们
佩宁

4 comments:

longwaytogo said...
Saturday, January 29, 2011

:) 有时候,感情世界里不应该有自责的成分,当爱来的时候是二人的感觉,当爱错的时候,是二人的问题。并没有谁错多或谁错少。没有不公平,也没有平等。

Anonymous said...
Friday, May 17, 2013

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog
that automatically tweet my newest twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

Review my blog post :: cheapairmaxvip2.livejournal.com

Anonymous said...
Saturday, May 18, 2013

I all the time emailed this blog post page to all my associates, because if like to read it
then my friends will too.

Feel free to visit my web blog ... christian louboutin shoes

Anonymous said...
Saturday, May 18, 2013

I have read so many content concerning the blogger lovers
but this article is truly a nice article, keep it up.

Review my web page; cheap christian louboutin

Back to Home Back to Top Esplanade of Dreams.. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.